tirsdag 10. mai 2016

TAKK FOR NÅ!!!!!

Hei!

Dette blir det siste innlegget på denne reisen fordi nå drar vi hjem igjen til Norge. Vi har lært mye på denne fine reisen, men i dag reiser vi hjem. Vi har pakket i hele dag, og nå har vi nettop spist lunch. Litt etter reiste vi til flyplassen, og nå venter vi på flyet. Etter noen minuter gikk vi ombord på
flyet og behgynte reisen hjem.

TAKK FOR NÅ!!!!

DAG TO I CALIFORNIA

Hei!

Nå har vi vært på Golden Gate og  Ronald Reagan Presidential Library and Museum. Da vi var på Golden gate så vi på broa og tok mange fine bilder, vi spiste lunsj og det var veldig fint vær.

Vi dro innom hotellet for å skifte fordi det var varmt ute.

Så dro vi til Ronald Reagan Presidential Library and Museum.
På museeumet var det mange fine utstillinger, men vi fikk ikke tatt noen bilder fordi vi glemte kameraet på hotellet.

Golden Gate om kvelden

DAG EN I CALIFORNIA

Hei!

Nå har vi landet i USA, California, og er på vei til hotellet. Når vi kommer til hotellet skal vi pakke ut og drar til Golden Gate Bridge. Vi skal.. også til Ronald Reagan Presidential Library and Museum.

Golden Gate Brigde er 2,7km lang og ligger i San Francisco. Det er en av verdens lengste hengebro, og er 67,1 meter over havet.

Ronald Reagan Presidential Library and Museum ligger i Simi Valley og den 40. presidenten, Ronald Reagan er gravlagt der.

Golden Gate Bridge

tirsdag 26. april 2016

CALIFORNIA

Hei

California er en delstad som ligger i vestkysten av Usa. Og mere enn en av åtte amrekanere bor der
Det bor cirka 37 253 956 der ( 2010 ) Det er også cirka 403 932, 84 kvadrat km med land, og etter areal så er det den tredje største staden, bare Texas og Alaska er større. California er også hjem til den nest største byen i Usa, Los Angles.

CALIFORNIA`S FLAGG

DET RØDE OMRÅDE ER CALIFORNIA.

SNART FRAMME

Hei!

Nå sitter vi på flyet til California i USA, de tar 16 timer og 20 minutter. Det er meldt ganske bra vær med lite vind og litt overskyet. Vi har planer om å dra til Hawaii etter vi har vært I Los Angles.

Hvis dere har noen forslag til hva vi kan gjøre i California
eller Hawaii så gjerne kommenter det her.

USA

USA!

Hovedstaden i USA er Washington D.C og det ligger i Nord-Amerika. Presidenten heter Barack Obama og det er et engelsktalende land.
Arealet er litt mer enn 25 ganger så stort som Norge og har til sammen 50 delstater. USA er verdens tredje største land, og kommer etter Canada og Russland.

USA`S FLAGG KALLES ENTEN STARS AND STRIPES
ELLER OLD GLORY.

DEN RØDE FLEKKEN ER USA

SISTE DAG I BRASIL

Hei!

I dag har vi vært i Pantanal, som er et stort våtmarksområde. Det ligger delevis i Brasil, Paraguay og Bolivia. Pantanal består av savanne og gressletter. Det er en viktig fersk-og grunnvannskilde for omradet rundt. I parken er det 650 ulike fugleslag og 250 ulike fiskeslag.
Vi så mange fugler og fisker og det var veldig fin der. Vi så også en villkatt som heter jaguarundi og mange andre dyr. I pantanal gikk det også ann å padle, det var veldig gøy og man fikk sett flere dyr i vannet.

Til lunch spiste vi noe som heter acai. Det er en type steinfrukt som vokser på palmer. De minner litt om blåbær eller druer, men de er ikke like saftige. Vi spiste det som smoothie med noen bær på toppen.

Til slutt dro vi en liten tur på stranden, vi var der og solte oss og badet også, vi var der omtrent en time. Senere dro vi tilbake til hotellet og spiste middag og nå har vi pakket, for i morgen skal vi dra fra Brasil og reise til